مقررات حقوقی اپلیکیشن پاسینو

 

پاسینو محصول شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، دارنده  مجوز PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی است که تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شبکه پرداخت الکترونیک شاپرک  فعالیت می‌کند.  خدمات و محتویات این اپلیکیشن براى استفاده عموم عرضه شده و مالکیت کلیه اطلاعات موجود در سامانه متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سپهر است. هرگونه سوءاستفاده از این اطلاعات پیگرد قانونی خواهد داشت. کاربر با عضویت در پاسینو می‌پذیرید که فعالیت‌های مالی خود را مطابق با قوانین بانک مرکزی انجام دهد. در صورتی که خلاف این موضوع اثبات شود، این اپلیکیشن اختیار دارد که دسترسی کاربر را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

کلیه عواقب عدم رعایت ضوابط و مقررات در استفاده از ابزار اپلیکیشن پاسینو و حفظ و نگهداری از رمز ورود و کد کاربری، به عهده کاربر بوده و کاربر با علم وآگاهی کامل از قوانین مربوطه بنا به تشخیص پاسینو، با استفاده از این ابزار متعهد و مکلف به پرداخت کلیه خسارات وارده مادی و معنوی ناشی از استفاده غیر مجاز از ابزار پاسینو به اشخاص ثالث و پاسینو است و پاسینو به محض تشخیص، احراز و اطلاع از استفاده غیر مجاز کاربر، حق و اختیار دارد ضمن قطع ارتباط موضوع و سلب حق استفاده کاربر از اپلیکیشن پاسینو و قرار دادن کاربر در لیست سیاه، در صورت لزوم کاربر متخلف را به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی نماید. هر گونه استفاده غیر مجاز از اپلیکیشن پاسینو و ابزارهای جانبی آن توسط کاربر خلاف قانون جرایم رایانه ای ودیگر قوانین مرتبط  است که موجب تعقیب قانونی و قضایی کاربر بوده و اقدام و پیگیری آن برای پاسینو محفوظ است. پاسینو در مواقعی که بنا به عللی (خارج از حیطه کنترل و اراده پاسینو)، قادر به ارائه خدمات به کاربر نباشد، هیچ گونه مسئولیتی ندارد و پرداخت خسارتی متوجه پاسینو نخواهد شد.

پاسینو در افشا اطلاعات کاربر ناشی از سو استفاده، جعل، هک و که خارج از اراده پاسینو است، مسئولیتی ندارد و کلیه عواقب آن متوجه کاربر بوده و وی هر گونه ادعا واعتراض را در این ارتباط از خود سلب و ساقط نموده است. استفاده از برنامه کاربردی به هرروشی اعم از مهندسی معکوس الگوریتم های برنامه ، تست آسیب پذیری با ابزار اتوماتیک و یا مراحل دستی مشابه برای دستیابی، مالکیت، کپی یا هدایت قسمتی از برنامه کاربردی ممنوع می باشد. همچنین به کارگیری هر روش دیگری برای فراگیری ساختار برنامه کاربردی یا تلاش برای کسب اجزاء، اسناد یا اطلاعات سامانه ممنوع می باشد. دسترسی غیرمجاز به هر یک از قسمت ها یا مشخصات سامانه یا سایر سرویس های ارائه شده آن از طریق نفوذ کردن، رمزگشایی کد و نیز سایر روش های غیرمجاز ممنوع می باشد همچنین نصب اپلیکیشن پاسینو بر روی گوشی‌های Root شده به دلیل مشکلات امنیتی امکان پذیر نمی باشد.

سیاست حفظ حریم خصوصی در مورد چگونگی کاربرد و استفاده از اطلاعات شخصی به منظور ارائه خدمات در اپلیکیشن پاسینو است که طبق قوانین جرایم رایانه‌ای متعهد می‌شود اطلاعات کاربران را با استفاده از تمام امکانات و منابع خود محافظت نماید و به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی ثالث به منظور تبلیغات یا خدمات دیگر ارائه ندهد و به صورت امن در سرورهای پرداخت الکترونیک سپهر ذخیره می گردد صرفا  اطلاعات دریافتی از کاربر را به منظور پیشرفت و شخصی سازی خدمات، مضامین و تبلیغات پاسینو را در موارد ذیل استفاده کند.

نام و نام خانوادگی، نشانی پست الکترونیکی، تاریخ تولد، جنسیت، شهر و استان، تصویر بارگذاری شده توسط کاربر، اطلاعات تماس، ذخیره مخاطبین به صورت امن، دسترسی به پیامک ها جهت خواندن قبض های پیامکی، دسترسی به دوربین جهت اسکن اطلاعات کارت و بارکد قبوض و QR Code،

اطلاعات تراکنش‌های انجام شده: تاریخ و زمان، شماره موبایل انجام دهنده، کد ملی، شماره کارت مبدأ و مقصد به صورت رمزگذاری شده، مبلغ، شماره حساب یا شبا، شناسه و نوع دستگاه، نشانی IP، نوع تراکنش، اطلاعات قبض، خرید شارژ و بسته اینترنت تلفن همراه.

اپلیکیشن پاسینو در راستای سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران ، این امکان را به ایشان می دهد تا در هر زمانی دسترسی های فنی و هویتی اعطا شده را حذف نمایند. ممکن است سیاست حفظ حریم خصوصی در هر زمانی توسط این سامانه اصلاح و بهبود داده شود.

تبصره:  اطلاعات مالی اعلام شده در بخش “اطلاعات و دسترسی‌ها” حتی پس از غیرفعالسازی حساب کاربری توسط کاربر براساس قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی ج.ا.ا.، شاپرک، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و دیگر مراجع قانونی ذیصلاح برای بررسی‌ها و ارجاعات قانونی تا هر زمان که اعلام نمایند، حفظ و نگهداری خواهد شد. بنا به صلاحدید و یا درخواست مراجع قانونی ممکن است اطلاعات شخصی شما توسط اپلیکیشن پاسینو استفاده یا به مراجع ذیصلاح افشاء شود.

اپلیکیشن پاسینو برای جلوگیری و شناسایی کلاهبرداری‌های احتمالی، پولشویی و هرگونه اقدامات غیر قانونی، اطلاعات برخی تراکنش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این سامانه حق مسدود کردن و جلوگیری موقت از انجام تراکنش‌هایی که به عنوان مشکوک به کلاهبرداری شناسایی می‌شوند را برای خود محفوظ می‌شناسد. در این موارد ممکن است این سامانه برای بررسی اصالت هویت انجام دهنده تراکنش و تطابق آن با دارنده حساب یا کارت بانکی، مدارکی جهت اهراز هویت از انجام دهنده تراکنش درخواست نماید. در صورت عدم تطابق صاحب حساب یا کارت بانکی و انجام دهنده تراکنش یا عدم همکاری کاربر برای انجام این عملیات، این سامانه حق دارد تراکنش را لغو (بازگشت مبلغ تراکنش به حساب یا کارت مبدأ)، یا تا زمان دریافت استعلام‌های مورد نیاز از مراجع ذیصلاح قانونی مسدود نماید.

هرگونه استفاده از محتویات، نقل قول از محتویات پاسینو برای پایگاه ها و وبلاگ های شخصی که منافع غیرتجاری را دنبال می کنند، با ذکر منبع مجاز است.